CHATBOX

Selamat Datang Ke Bintang KejoraFM Menyinari Rentak Music Terkini<>Warga2 BKFM Menyucap Kan Selamat Hari Raya Aidil Fitri <> Maaf Zahir Dan Batin..<> Selamat Meyambut Hari Merdeka Yg Ke 54 Tahun..

RADIO

Wednesday, 14 September 2011

BURUNG BELATUK

Burung belatuk,malammu siangmu asyik mengetuk ja,aku tahu dirimu wahai belatuk terlalu indah dan enak mata memandang,kau bebas terbang megah ke hujung dunia,kau bebas dari berfikir apa jua masalah dunia wahai si belatuk,aku pernah terfikir kenapa aku tak sebebas kau terbang melayang,aku terhimpit dengan pelbagai masalah,pernah aku terfikir aku melihat sekawan kau hai!!! si belatuk terbang mengiringi senja indahnya nikmat sekawan kau hai si belatuk,tapi aku dan semua orang kat dunia ni,pernah ke bertanya apa masalah aku kau dia dan sapa2 sahaja adakah bila aku menangis kau dia atau sapa2 sahaja yg terima dugaan sepertiku akan turut bersimpati,akan turut menangis apa yang kita alami adakah akan ada seorang kawan akan bertanyakan pada begitu pada kita di saat kita di himpit dengan seribu masalah melanda???mungkin tak banyak,bagaimana pula dengan kawan apabila time kita senang ramaikan...kau lah sahabat dunia akhirat kau la hebat bila kita senang,apa pun aku pasrah dengan ketentuanNya mahu pun korang semua dugaan yang diterima kita redha sahaja,jadikan satu masalah tu sebagai 1 pengajaran biarlah seribu masalah melanda sebesar taufan pun biarlah diri ini je yang rasai,teman berbicara memang ramai adakah kita ni mengangu bila lidah berbicara dengan org bernama teman,dan xsemua masalah perlu kita babitkan kita perlu cerita pada semua orang so redhaaaa je lahhh.....as salam